PHS Ekonomis Prispolicy och Allmänna Villkor
På PHS Ekonomi strävar vi efter att erbjuda högkvalitativa och prisvärda ekonomitjänster för småföretagare. Vi förstår vikten av att ha transparenta villkor, entydiga tjänster och förutsägbara priser. Denna policy beskriver i detalj våra principer för prissättning, villkor för tjänsternas omfattning samt hur eventuella ändringar kommuniceras.
1. Fast prissättning för enkelhet och trygghet
Vi erbjuder våra tjänstepaket med fasta priser som är tydligt angivna och anpassade efter dina behov. Paketpriset ger en klar och förutsägbar prisbild utan dolda avgifter. Våra paket finns beskrivna på phsekonomi.se/priser.
Fastpris innebär att din månadskostnad är fast och inte påverkas av månatliga variationer i PHS Ekonomis arbetsinsats. För att säkerställa detta, har varje paket ett volymtak för exempelvis antal verifikationer och inkluderad rådgivningstid. Vid långvarigt överstigande av volymtaket, aviseras detta alltid till dig innan en eventuell justering sker.
Om den inkluderade rådgivningstiden överskrids en månad, diskuterar vi alternativen med dig; du kan antingen välja att betala för den extra tiden enligt våra enhetspriser eller vänta med eventuella kvarvarande frågor till nästkommande månad då ny rådgivningstid ingår.
Våra månadspaket faktureras alltid till fast pris i förskott med 20 dagars betalningsvillkor.
2. Paketens innehåll, omfattning och justeringar
PHS Ekonomi ser regelbundet över priser och villkor för att vi ständigt ska kunna anpassa oss efter marknadens och våra kunders behov. Det handlar om att säkerställa att vi fortsätter att erbjuda högt kundvärde genom att lägga till nya tjänster och anpassa omfattningen för att bibehålla en optimal prisvärdhet i våra paket.
Pris- och villkorsjusteringar:
Priser och villkor uppdateras normalt en gång per år.
Ditt pris och/eller våra villkor kan också justeras vid:
Förändringar i din verksamhet.
PHS Ekonomis justering av paketinnehåll eller tjänsternas omfattning.
Väsentliga förändringar i lagstiftning, skatter eller våra leverantörers priser och villkor.
Volymkontroll: Vi ser över antalet verifikationer per kund månadsvis. Vid långvariga förändringar som överstiger paketets volymtak, kommunicerar vi alltid med dig innan en eventuell justering. Bolag som ligger nära gränsen mellan två paket men har mer avancerade redovisningsbehov, t.ex. blandad moms, flera fastigheter eller projektredovisning, placeras normalt i det övre paketet. Vi informerar alltid i förväg innan en sådan justering görs.
Information: Eventuella justeringar publiceras med 30 dagars varsel på phsekonomi.se/priser. De kunder som direkt berörs av en förändring kommer dessutom att få riktad kommunikation.
Acceptans: Genom att fortsätta din månadsprenumeration efter denna period, eller genom att lägga en ny beställning, anses de nya villkoren vara accepterade.
3. Flexibla avtal utan bindningstid
Vi vill att du ska känna dig fri att använda våra tjänster så länge de skapar värde för dig. Därför har vi inga bindningstider och arbetar aktivt för att göra det enkelt för våra kunder att komma till oss och lämna oss – oavsett anledning. Våra avtal speglar detta:
Ingen bindningstid.
Uppsägning: Avtal kan sägas upp med 30 dagars varsel.
Ingen uppstartskostnad i normalfallet: Vi har ingen uppstartskostnad förutsatt att din bokföringshistorik är korrekt och fullständig. För nya kunder med egen eller bristfällig bokföringshistorik gör vi en initial genomgång av den befintliga bokföringen (normalt de senaste 12-24 månaderna). Denna tjänst har ett kostnadstak för att du ska känna dig trygg: max 2 månadsavgifter baserat på valt paket för detta arbete. Du betalar alltså aldrig mer än så, oavsett hur komplext det visar sig vara. Detta säkerställer att grunden är korrekt och att vi inte bygger vidare på tidigare fel, vilket kan bli kostsamt i längden för dig som kund.
4. Samarbete för en effektiv ekonomi
På PHS Ekonomi möter vi dig där du är. Vi anpassar vårt samarbete efter dina unika behov och förutsättningar. Vårt mål är att göra din vardag enklare, och vi stöttar och rådger dig gärna i att ta steg mot smartare, digitala arbetssätt som gynnar både dig och oss.
För att kunna bibehålla en hög effektivitet och leverera den service du förväntar dig, är det viktigt att vi tillsammans skapar goda rutiner. Om grundläggande digitala verktyg, som automatisk bankintegration eller digitala lösningar för skatterapportering, trots vår dedikerade guidning i införande saknas efter de första 3 månaderna kan en extra avgift för manuellt merarbete tillkomma.
Det är också viktigt att underlag som lämnas in är fullständiga och korrekt märkta. Underlag som skickas in digitalt ska sparas/namnges med leverantör/inköpsställe samt betalningssätt om ett annat konto än företagskontot har använts. Detsamma gäller för fysiskt inlämnade underlag. Om underlag inkommer utan korrekt märkning, eller om det krävs manuellt merarbete för att komplettera informationen, kommer detta arbete att debiteras som tilläggstjänst enligt PHS Ekonomis timtaxa.
Syftet med dessa rutiner är att vi ska kunna fortsätta säkerställa en smidig och professionell hantering av din ekonomi, så att du kan fokusera på det som är viktigt för dig. Mer information om prissättning finns på phsekonomi.se/priser.
5. Tydliga avtal och kundgaranti för trygghet
Alla uppdrag bygger på ett tydligt avtal som beskriver:
Vilka tjänster som ingår.
Hur tjänsterna levereras.
Tydliggörande om uppdragsroller: Vi fastställer tydligt vem som ansvarar för vad i uppdraget, och all information som delas mellan oss och dig som kund hanteras konfidentiellt enligt god sed och gällande lagstiftning
Löpande dialog och översyn: En öppen dialog genom hela uppdraget och regelbunden uppföljning säkerställer att ni är nöjda och att vi alltid är synkade.
Samarbete kring underlag: Vi arbetar tillsammans för att säkerställa att vi har kompletta och korrekta underlag för din bokföring och rapportering, vilket är avgörande för en smidig och korrekt ekonomihantering.
Kundgaranti inskriven i avtal: Om du som månadskund av någon anledning inte är nöjd med våra tjänster under de första 60 dagarna, kan du avsluta samarbetet och få kostnaden för den löpande redovisningen återbetald.
6. Löpande tjänster och övriga produkters priser och villkor
Utöver våra fastpris-paket erbjuder vi tilläggstjänster som våra kunder efterfrågar, t.ex.:
Rådgivning i specifika ärenden.
Bokslut eller deklaration för period utan månadsprenumeration.
Teknisk support utöver paketen.
Annat arbete som går bortom paketens innehåll eller volymtak.
Också här försöker vi ge en klar och förutsägbar prisbild innan arbetet sker. Gällande enhetspriser finns tydligt angivet på phsekonomi.se/priser som referens.
Våra löpande tjänster och övriga produkter faktureras alltid i efterskott med 20 dagars betalningsvillkor.
Dokumentnamn: PHS Ekonomis Prispolicy och Allmänna Villkor 25-2. Dessa villkor gäller från publiceringsdatum på phsekonomi.se och ersätter alla tidigare villkor.